Ερώτηση Χρ. Μαντά για τα προβλήματα του «Νέου Λυκείου»

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας κατέθεσε ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Μαντάς μαζί με οχτώ ακόμα βουλευτές, σχετικά με τα προβλήματα του «Νέου Λυκείου»  και την εισαγωγή των μαθητών σε σχολές Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Από την ψήφιση του ν. 4186-2013 (Α 193) για το Νέο Λύκειο «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις», πολλά είναι τα προβλήματα που έχουν προκύψει και αφορούν το μέλλον των μαθητών και την εισαγωγή τους σε σχολές της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα, με συνέπιες τόσο στην επιβάρυνση της καθημερινότητας των μαθητών  όσο και στην ενίσχυση της παραπαιδείας, είναι η τεράστια ύλη της Β΄ Λυκείου, όπως τεράστια ήταν και πέρυσι η ύλη της Α΄Λυκείου, ενώ άγνωστη παραμένει η ύλη της Γ΄Λυκείου για το έτος 2015-2016.

Επίσης άγνωστο παραμένει το ποιες σχολές υπάγονται σε κάθε ένα από τα πέντε επιστημονικά πεδία.

Στο συγκεκριμένο δε νόμο, η λογική των «ειδικών μαθημάτων», όπως π.χ. το Σχέδιο στους Αρχιτέκτονες ή η ξένη γλώσσα στις ξενόγλωσσες Φιλολογίες έχει τη λογική του αποκλεισμού από άλλες επιλογές. Στο παρελθόν, ακόμα και στους προγενέστερους απαρχαιωμένους νόμους της Δευτεροβάθμιας, υπήρχε η δυνατότητα για κάποιον που είχε δώσει π.χ. Σχέδιο ώστε να σπουδάσει στην Αρχιτεκτονική, να σπουδάσει τελικά στο τμήμα Πολεοδομίας στην περίπτωση που δεν έφτανε το όριο εισαγωγής.

Σε άλλο παράδειγμα, αν κάποιος επιλέξει να δώσει Χημεία για να σπουδάσει Χημικός και δεν πιάσει τη βάση της Σχολής, δεν θα μπορεί π.χ. να πάει στο Μαθηματικό, γιατί – ίσως- θα έπρεπε να είχε δώσει Πληροφορική.

Επειδή το «Νέο Λύκειο» αντί να προσφέρει περισσότερες επιλογές, στην ουσία προσφέρει ακόμα λιγότερες,

Επειδή μέσω των νομοθετικών πρωτοβουλιών της συγκυβέρνησης διαφαίνεται μια τάση   μετακίνησης του μαθητικού δυναμικού μακριά από σχολές Τριτοβάθμιας

Και με δεδομένη την αντίθεσή μας σε όλο το σύστημα εφαρμογής του «Νέου Λυκείου» , με τον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα και τη χρήση της Τράπεζας Θεμάτων

Ερωτάται ο Υπουργός:

  1. Πότε θα γίνει γνωστό το ποιες σχολές θα υπάγονται σε κάθε ένα από τα πέντε επιστημονικά πεδία;
  2. Πώς και πότε θα προσδιορισθεί η εξεταστέα ύλη για τις Πανελλαδικές εξετάσεις;
  3. Πώς θα θεραπεύσει τις παραδοξότητες που έχουν προκληθεί σχετικά με τις επιλογές των μαθητών για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Related News

Comments are closed

Copyrıght 2014 Pamvotis Press. All RIGHTS RESERVED.