Με…αναλογικό «χάπι» τα διόδια της Εγνατίας

diodia_egnatia

Του Γιώργου Παπαχριστοδούλου

Πλήρως ευθυγραμμισμένος με την κυβερνητική πολιτική που προωθεί την εκποίηση των δημόσιων υποδομών σε ιδιώτες ο περιφερειάρχης Ηπείρου συμφώνησε με τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοίδη σε…αναλογική χρέωση για όσους οδηγούς κινούνται, εντός Ηπείρου, στον οδικό άξονα της Εγνατίας.

Αυτό προκύπτει από τη συνάντηση που είχαν στην Αθήνα για την οποία έκανε δηλώσεις την Παρασκευή ο κ. Καχριμάνης. Όπως είπε ο περιφερειάρχης σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) από τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών από το 2017 όλα τα διόδια στην Εγνατία θα είναι αναλογικά.

Στο μεταξύ, σε τρεις περιοχές (Γιάννενα, Θεσσαλονίκη, Εγνατία) θα λειτουργήσουν αναλογικά διόδια από την 1η Απριλίου 2015 (την ημέρα που βάση της απόφασης που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 17 Νοεμβρίου θα λειτουργούσαν τα διόδια στο Δροσοχώρι Ιωαννίνων).

Όπως είπε ο κ. Καχριμάνης οι οδηγοί θα αγοράζουν σχετική κάρτα και μέσω ειδικών πομποδεκτών θα γίνεται χρέωση 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο από την είσοδο έως την έξοδο τους από τον αυτοκινητόδρομο. Παραμένει  ωστόσο αναπάντητο το πότε θα ξεκινήσει η σχετική διαδικασία από πλευράς του υπουργείου Υποδομών για τη λειτουργία αναλογικών διοδίων, χωρίς να αποκλείεται στο τέλος εάν δεν προχωρήσει ο σχετικός διαγωνισμός, να αναγκαστούν οι οδηγοί να πληρώνουν το χαράτσι κανονικά στο σταθμό του Δροσοχωρίου.

ΟΡΙΣΤΙΚΟ, ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ…

«Αυτό είναι οριστικό, δεν αλλάζει», ειπώθηκε από το υπουργείο όπως δήλωσε ο Περιφερειάρχης, ο οποίος υπενθύμισε ότι η αναλογική χρέωση ήταν το ζητούμενο από πλευράς των τοπικών φορέων.

Ουσιαστικά η περιφερειακή αρχή συμφώνησε με ένα ακόμη χαράτσι των διοδίων μέσα από το οποίο θα κερδοσκοπήσουν οι ιδιώτες που προγραμματίζεται μέσω ΤΑΙΠΕΔ να αναλάβουν την εκμετάλλευση της Εγνατίας, ενός δημόσιο δρόμου ο οποίος έχει κατασκευαστεί με χρήματα των φορολογουμένων οι οποίοι πληρώνουν για τη συντήρηση των δρόμων και μέσω των τελών κυκλοφορίας.

Τουλάχιστον ο περιφερειάρχης αναγκάστηκε να αναφερθεί στον ουσιαστικό λόγο για τον οποίο τοποθετούνται επιπλέον διόδια στην Εγνατία καθώς η απάντηση που δόθηκε από το υπουργείο είναι ότι η λειτουργία των νέων σταθμών, γίνεται «ύστερα από απαίτηση της τρόικας και στο πλαίσιο της επικείμενης παραχώρησης σε ιδιώτες της λειτουργίας του οδικού άξονα»…

ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ

Εξάλλου, στη συνάντηση συζητήθηκαν ακόμη η κατασκευή της Ιόνιας οδού και συγκεκριμένα η σύνδεση με τη γέφυρα Καλογήρου, και η επίσπευση των εργασιών στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

Ειδικότερα για την Ιόνια Οδό, ο περιφερειάρχης πρότεινε την αλλαγή του τεχνικού αντικειμένου στην περιοχή Αβγού και συγκεκριμένα την κατασκευή – σύμφωνα με εμπεριστατωμένη μελέτη- μικρότερης γέφυρας στο σημείο συνάντησης του οδικού άξονα με την σημερινή εθνική οδό Ιωαννίνων – Αθηνών και οι πόροι που θα εξασφαλιστούν να χρησιμοποιηθούν για την οδική σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη γέφυρα Καλογήρου.

“Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζονται πόροι που δεν υπάρχουν για το παραπάνω τμήμα και θα ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός, εντός του 2015″, υπογράμμισε ο περιφερειάρχης, ο οποίος πρόσθεσε ότι η πρόταση εξετάζεται ήδη από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου.


Related News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyrıght 2014 Pamvotis Press. All RIGHTS RESERVED.