Σχολεία στο στόχαστρο της αυτοαξιολόγησης

Ανοιχτή συνεδρίαση της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων το απόγευμα

Του Γιώργου Παπαχριστοδούλου

Ενώ χρόνο με τον χρόνο το (όποιο) δημόσιο σχολείο υποβαθμίζεται, το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να καταφέρει ένα ακόμη πλήγμα επιχειρώντας να επιβάλλει στους εκπαιδευτικούς τη διαδικασία της αυτό-αξιολόγησης. Με τη σχολική χρονιά να φτάνει στο τέλος της (σήμερα ξεκινούν οι πανελλαδικές, μία από τις κορυφαίες τελετουργίες – ορόσημο της λογικής ανταγωνισμού που συνοδεύει το σύγχρονο σχολείο) ένα ακόμη δύσκολο καλοκαίρι περιμένει τους εκπαιδευτικούς.

Στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθεί, εκτός από το νέο κύμα συγχωνεύσεων καταργήσεων σχολικών μονάδων, η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Οι εκπαιδευτικοί φορείς αντιδρούν.

ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ

Όπως ξεκάθαρα δηλώνει το ΔΣ της ΟΛΜΕ στο πλαίσιο στο οποίο έχει αποστείλει προς τους συλλόγους διδασκόντων όλης της χώρας: «Στόχος του μηχανισμού αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης είναι η νομιμοποίηση και η εφαρμογή της πολιτικής της κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών, της χειραγώγησης και του ανταγωνισμού των εκπαιδευτικών, της καθήλωσης – μείωσης μισθών και βαθμών και τελικά των απολύσεων».

Η ΟΛΜΕ η οποία στις 15 Απριλίου κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αίτηση ακύρωσης και αναστολής για τις εγκυκλίους της αυτοαξιολόγησης, ζητά από τους εκπαιδευτικούς να υιοθετήσουν το πλαίσιο αγώνα δηλώνοντας παράλληλα ότι «με τη συσπείρωση και τον αγώνα μας θα αποτρέψουμε την εφαρμογή αυτής της πολιτικής, θα κάνουμε πράξη το Δημόσιο σχολείο των κοινωνικών αναγκών και των οραμάτων μας».

ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ Η ΕΛΜΕ

Με απώτερο στόχο την αποτροπή της εφαρμογής της διαδικασίας από την οποία εκτιμάται ότι θα οδηγηθούν εκτός δημόσιου σχολείου όσοι/ες εκπαιδευτικοί δεν πειθαρχήσουν γενικότερα στους σχεδιασμούς της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής, οι κατά τόπου ΕΛΜΕ πραγματοποιούν ανοιχτές συνεδριάσεις για την οργάνωση της αντίστασης.

Στο πλαίσιο αυτό και για να συζητηθούν κι άλλα θέματα, όπως η τράπεζα θεμάτων στις εξετάσεις της Α’ Λυκείου, σήμερα στις 8 το απόγευμα, στα Λιθαρίτσια, το ΔΣ  της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων θα πραγματοποιήσει ανοιχτή συνεδρίαση στην οποία μπορούν να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί. Τη σχετική πρόσκληση υπογράφουν η πρόεδρος Αλέκα Μαντζούτσου και ο γραμματέας Λευτέρης Παπαθανάσης.

ΤΙ ΑΝΤΙΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Η ΟΛΜΕ

Το προτεινόμενο διεκδικητικό πλαίσιο της ΟΛΜΕ ζητά τη στήριξη του δημόσιου σχολείου σε όλους τους τομείς της λειτουργίας του με σημαντικότερους:

-Ουσιαστική χρηματοδότηση για την κάλυψη των αναγκών από την αύξηση του προϋπολογισμού για την παιδεία.

-Κατάργηση του ν. 4186/12, μη εφαρμογή του στην Α΄ Λυκείου.

-Επαναφορά τομέων και ειδικοτήτων που καταργήθηκαν από τα ΕΠΑΛ και των εκπαιδευτικών που απολύθηκαν ή μετατάχθηκαν.

-20 μαθητές στο τμήμα με ταυτόχρονη ανάπτυξη όλων των υποστηρικτικών δομών λειτουργίας (βιβλιοθήκη, εργαστήρια, ηλεκτρονική – διοικητική γραμματεία, κοινωνικός λειτουργός, ψυχολόγος, σχολικός φύλακας κ.α.)

-Ολόπλευρη επιστημονική, οικονομική και εργασιακή στήριξη του εκπαιδευτικού με ουσιαστική επιμόρφωση, μισθό και σύνταξη για αξιοπρεπή ζωή και εργασιακές συνθήκες ασφάλειας, ώστε απρόσκοπτα να μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του.

-Σύγχρονα ενιαία αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και μεθόδους διδασκαλίας που θα εξασφαλίζουν την ενιαία πρόσβαση όλων των μαθητών στην επιστημονική γνώση με κριτικό τρόπο για την ολόπλευρη ανάπτυξη του νέου ανθρώπου, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα χωράει όλους τους μαθητές και όλη τη γνώση στα πλαίσια του ενιαίου 12χρονου δημόσιου σχολείου.

-Δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, που θα κατοχυρώνει κλίμα παιδαγωγικής ελευθερίας και ουσιαστικής συμμετοχής όλων στην εξέλιξη της σχολικής ζωής, με αναβάθμιση του ρόλου και της λειτουργίας του Συλλ. Διδασκόντων που είναι ο βασικός μοχλός όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και λειτουργίας του σχολείου.

-Ένα τέτοιο σχολείο για να λειτουργήσει απαιτεί άμεσα την πρόσληψη χιλιάδων νέων συναδέλφων με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας και τον απαιτούμενο αριθμό προσλήψεων διοικητικού προσωπικού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Άρθρα, ανακοινώσεις, κριτικές για την αυτοαξιολόγηση (http://bit.ly/SM4sDf)

Related News

Comments are closed

Copyrıght 2014 Pamvotis Press. All RIGHTS RESERVED.