Γιάννενα: Καθιστική διαμαρτυρία μαθητών ενάντια στην τράπεζα θεμάτων

«Η τράπεζα θεμάτων ευνοεί την παπαγαλία»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Παπαχριστοδούλου

Καθιστική διαμαρτυρία ενάντια στην τράπεζα θεμάτων μέσω της οποίας από φέτος οι εξετάσεις των μαθητών της Α’ Λυκείου μετατρέπονται σε πανελλαδικές πραγματοποίησαν το πρωί της Παρασκευής, 30 Μαίου, στην κεντρική πλατεία των Ιωαννίνων μαθητές και μαθήτριες από σχολεία της πόλης.

«Η τράπεζα θεμάτων ευνοεί την παπαγαλία. Εμείς θέλουμε να καταργηθεί. Να μαθαίνουμε ουσιαστικά πράγματα», μας λέει η Βίκυ, ενώ δίπλα της η Σοφία, μαθήτρια του είκοσι όπως συμπληρώνουν οι συμμαθήτριες της, συμπληρώνει: «Θέλουν να πάμε όλοι στο φροντιστήριο. Είναι ψευδαίσθηση ότι για να είσαι καλός μαθητής πρέπει να πηγαίνεις φροντιστήριο». Η ίδια τα καταφέρνει χωρίς να χρειαστεί φροντιστηριακή στήριξη. Τότε για ποιον λόγο τα φροντιστήρια; «Αφού στο σχολείο δεν προλαβαίνουν οι καθηγητές να μας κάνουν καλό μάθημα. Δεν γίνεται μάθημα στο σχολείο».

Η Βίκυ προσθέτει πως η ύλη που περιλαμβάνει η τράπεζα θεμάτων είναι πάρα πολύ μεγάλη, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι οι εξεταζόμενοι είχαν μόλις τρεις ημέρες για να δουν τα θέματα αφού εξετάστηκαν πρώτη φορά χτες Πέμπτη!

Η τράπεζα, από την οποία οι εκπαιδευτικοί αντλούν το 50% των θεμάτων στα οποία εξετάζονται οι μαθητές, με κλήρωση σε κάθε σχολείο ξεχωριστά, άνοιξε την περασμένη Δευτέρα, την επαύριο των ευρωεκλογών, προκαλώντας ήδη τις αντιδράσεις των φορέων της εκπαίδευσης. Η ΟΛΜΕ σημειώνει ότι οι συνέπειες από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων θα είναι καταστροφικές για τους μαθητές εκτιμώντας ότι τα ποσοστά απόρριψης θα είναι πολύ υψηλά.

«ΑΥΤΟ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΨΕΙΣ!»

Τι υποσχόταν το υπουργείο; Ότι μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς θα γνώριζαν τα θέματα από τον Μάρτιο. Αυτή η καθυστέρηση ευνοεί ασφαλώς τα φροντιστήρια τα οποία πάντοτε έχουν την κατάλληλη πρόσβαση στη χρυσοφόρο μπίζνα που αποκαλείται «πανελλαδικές εξετάσεις» γνωρίζοντας ότι αποτελούν τη σίγουρη καταφυγή των γονέων για να σπουδάσουν τα παιδιά τους.

Με τα λόγια της Εύας: «Με το νέο σύστημα θέλουν να μας κάνουν φτηνά εργατικά χέρια. Θέλουν έναν άβουλο λαό. Δεν θα το επιτρέψουμε!». Αμέσως κερδίζει το χειροκρότημα της Δήμητρας και των υπολοίπων: «Μπράβο, ρε! Το κράταγες μέσα σου τόσο καιρό».

Η κοριτσίστικη ομήγυρη συμπληρώνει ότι υπάρχουν πληροφορίες για ιδιωτικά σχολεία και στην περιοχή μας όπου οι μαθητές ήδη γνωρίζουν τα θέματα, γεγονός το οποίο δημιουργεί ανισότητες στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Καθώς συζητάμε η Βίκυ διακόπτει λέγοντας προς τα κορίτσια: «Κοίτα, κοίτα! Ήρθε και η Μαρία. Είναι μαθήτρια του 20. Αυτό να το γράψεις!».

ΑΚΟΜΜΑΤΙΣΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ

Η προσέλευση μαθητών και μαθητριών τους οποίους το εκπαιδευτικό σύστημα φροντίζει να επαινεί μέσα στο πλαίσιο ενός ανταγωνισμού που θυμίζει κούρσα στον ιππόδρομο, ικανοποιεί τους διοργανωτές αυτής της πρώτης κινητοποίησης. Τα παιδιά στέκονται στον αυθόρμητο και μη κομματικό χαρακτήρα της διαμαρτυρίας η οποία χρησιμοποίησε ως εργαλείο διάδοσης και δικτύωσης – τι άλλο;- το facebook.

Όπως ανέφεραν, το παρών στη σημερινή διαμαρτυρία, οργανωμένη από μαθητές για μαθητές, όπως σημείωνε το κάλεσμα, έδωσαν μαθητές από το 3ο, το 6ο, το 8ο Λύκειο της πόλης, το Λύκειο της Ανατολής και το 5ο Γυμνάσιο.

Σκοπός είναι να συμμετέχουν κι άλλα σχολεία ώστε να προωθηθούν τα αιτήματα: Η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, η τροποποίηση του νόμου για το Νέο Λύκειο, ο περιορισμός της εξεταστέας Ύλης, Νέο Εξεταστικό σύστημα».

Τι προτείνουν; Όπως αναφέρεται στο κάλεσμα: Νέο σύστημα χωρίς Τράπεζα Θεμάτων με ενδοσχολικές εξετάσεις, παρόμοιο με το παλιότερο, αλλά με τα επαγγελματικά πεδία επιλογής του Νέου Συστήματος, χωρίς κατευθύνσεις. Δηλώνουν δε ότι είναι ανοιχτοί σε προτάσεις για αιτήματα και λύσεις.

Related News

Comments are closed

Copyrıght 2014 Pamvotis Press. All RIGHTS RESERVED.