Εγνατία: Έρχονται διόδια και στο Δροσοχώρι;

Τέσσερις σταθμούς διοδίων για την Ήπειρο (!) προβλέπει το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών μέχρι την εγκατάσταση του συστήματος αναλογικής χρέωσης (το 2017). Σύμφωνα με δημοσίευμα στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Το Βήμα το υπουργείο Υποδομών προχωρεί σε ακύρωση της αναλογικής χρέωσης των διοδίων στην Εγνατία Οδό, μετά την πίεση της τρόικας, οι εκπρόσωποι της οποίας επέβαλαν τελικά την αντικατάσταση του συγκεκριμένου μοντέλου με αυτό που ισχύει και στους υπόλοιπους οδικούς άξονες.
Η ολοκλήρωση αυτής της εκκρεμότητας αναμένεται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, να ανοίξει τον δρόμο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες επενδυτές για έως και 40 έτη.
Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει «Το Βήμα», το τιμόνι της Εγνατίας για αυτή τη μετάβαση αναλαμβάνει «ένας φίλος από τα παλιά»: Ο προσκείμενος στη ΝΔ, καθηγητής κ. Γιώργος Σκόρδας, ο οποίος κουβαλά τη φήμη του σκληρού μάνατζερ από την εποχή που διοικούσε την ΕΥΑΘ ΑΕ, παρουσιάζεται την Τρίτη στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής προτεινόμενος από τον υπουργό Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Σύμφωνα με το σχέδιο της απόφασης του υπουργού Υποδομών η Ήπειρος επιβαρύνεται με τέσσερις σταθμούς διοδίων, οι οποίοι θα αναπτυχθούν σε μία ακτίνα μικρότερη των 120 χλμ. Εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, θα λειτουργήσει ο σταθμός διοδίων (ήδη κατασκευασμένος) στο Δροσοχώρι.
Αντίθετα, από τον Βενέτικο Γρεβενών ως τον Πολύμυλο Κοζάνης, μία απόσταση περίπου 80 χλμ., δεν θα υπάρχει ούτε ένας σταθμός διοδίων, ενώ στη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη οι οδηγοί θα συναντούν μόνο τον σταθμό διοδίων των Μαλγάρων.

Συγκεκριμένα, οι σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας χωροθετούνται ως εξής:

– Τύρια Θεσπρωτίας (εν λειτουργία)

– Παμβώτιδα Ιωαννίων (προς λειτουργία)

– Μαλακάσι Τρικάλων (εν λειτουργία)

– Βενέτικος Γρεβενών (προς λειτουργία)

– Πολύμυλος Κοζάνης (εν λειτουργία)

– Μάλγαρα (εν λειτουργία)

– Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης (προς λειτουργία)

– Ανάληψη Λαγκαδά (εν λειτουργία)

– Αμφίπολη Σερρών (προς λειτουργία)

– Μουσθένη Καβάλας (εν λειτουργία)

– Περιμετρική Καβάλας (προς λειτουργία)

– Ίασμος Ροδόπης (εν λειτουργία)

– Μεστή Έβρου (προς λειτουργία).

Στους κάθετους άξονες προβλέπεται να λειτουργήσουν οι εξής σταθμοί: Ιεροπηγή Καστοριάς, Αλιάκμονας Καστοριάς, Εύζωνοι Κιλκίς, Προμαχώνας Σερρών, Στρυμωνικό Σερρών.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Το δημοσίευμα προκάλεσε την αντίδραση της βουλευτίνας Ιωαννίνων της Νέα Δημοκρατίας Άννας Ασημακοπούλου η οποία κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση στην Βουλή, με την οποία απευθύνεται στον Υπουργό Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, από τον οποίο ζητάει να ξεκαθαρίσει το τι ακριβώς πρόκειται να γίνει με την χωροθέτηση των διοδίων και ποιο τελικά μοντέλο υπολογισμού διοδίων θα εφαρμοστεί.

Η κα. Ασημακόπουλου τονίζει ιδιαίτερα ότι αν αληθεύουν τα όσα αναφέρονται στο ρεπορτάζ και τοποθετηθούν στην περιοχή της Ηπείρου τέσσερις σταθμοί διοδίων σε μία ακτίνα μικρότερη των 120 χλμ καθώς και να μην εφαρμοσθεί η αναλογική χρέωση διοδίων.


Related News

Comments are closed

Copyrıght 2014 Pamvotis Press. All RIGHTS RESERVED.