Χρ. Μαντάς: Απορρύθμιση το ‘νέο Λύκειο’

Παρέμβαση για θέματα παιδείας από τον βουλευτή Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ

Το «Νέο Λύκειο» αποτελεί μια νεοφιλελεύθερης κοπής απορρύθμιση, η οποία «εκφράζεται με τραγικές συνέπειες από τα αποτελέσματα που είδαμε εφέτος και εξ αιτίας της Τράπεζας Θεμάτων». Αυτό τόνισε ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Μαντάς μιλώντας στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής. Η επιτροπή συνεδρίασε τρεις φορές το προηγούμενο διάστημα (24, 29 και 31 Ιουλίου) με σκοπό την ενημέρωση από πλευράς Υπουργείου Παιδείας.

Ειδικότερα, ο κ. Μαντάς ανέφερε:

ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: «Ρωτήστε πόσοι καινούργιοι μαθητές πήγαν στην παραπαιδεία – όσοι μπόρεσαν – και τι έγινε ακριβώς με τις οικογένειες που πραγματικά υποφέρουν από το σύνολο των πολιτικών σας. Εδώ έχουμε μια δομική αλλαγή η οποία προχωράει και ουσιαστικά επιδιώκει να στρέψει από το Γυμνάσιο κιόλας, ένα μεγάλο κομμάτι στην κατάρτιση μέσα από τα περίφημα ΣΕΚ και να μειώσει όσο γίνεται την πρόσβαση στο Γενικό Λύκειο περιορίζοντας και συρρικνώνοντας τον μαθητικό πληθυσμό».

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: «Διαλύσατε ένα ολόκληρο κομμάτι της εκπαίδευσης με είκοσι χιλιάδες μαθητές και με δύο χιλιάδες περίπου εκπαιδευτικούς προς όφελος ποιών; Εγώ ακόμη περιμένω μια ουσιαστική απάντηση ως προς αυτό. Γιατί διαλύσατε αυτό το κομμάτι στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση;».

ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ: «Ιδρύθηκαν πέρυσι τα Σ.Ε.Κ., Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης. Εμείς διαφωνούμε ριζικά με αυτό. Την παραγωγή δηλαδή από τα 15 χρόνια, κατά την γνώμη μας,  φθηνών ανήλικων εργαζομένων. Πέστε μου, ποιο λειτούργησε και πού, από τα Σ.Ε.Κ.; Τα ιδιωτικά με τα γυμνασιακά τμήματα ήταν στημένα ήδη και άρχισαν να λειτουργούν. Επίσης το ότι φτάσαμε στο και πέντε για να στελεχωθούν τα Δημόσια ΙΕΚ,  αυτό έδωσε μεγάλα νούμερα στα ιδιωτικά ΙΕΚ.

Δεύτερον, με ποιές διαδικασίες αποφασίσθηκε η λειτουργία των ειδικοτήτων των Δημοσίων Ι.Ε.Κ. (Δ.Ι.Ε.Κ); Ποια διαβούλευση έγινε; Πώς μπήκαν οι ειδικότητες; Τρίτον, θέλουμε, κύριοι Υπουργοί, να παρουσιαστεί το οργανόγραμμα του υπουργείου συνολικά κάποια στιγμή όπως και της Γενικής Γραμματείας δια Βίου Μάθησης ειδικότερα.

Τέταρτο σημείο, οι εκπαιδευτές όλοι εκτός των Ι.Ε.Κ., δουλεύουν με μπλοκάκι. Δεν μπορεί, κατά τη γνώμη μας, αυτό να συνεχιστεί. Νομίζουμε ότι υπάρχει νομοθεσία και μπορούν να ενταχθούν στο άρθρο 31  του ν. 4186/2013».

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: «Όσον αφορά το θέμα των αναπληρωτών, των μεταθέσεων και των αποσπάσεων, ποιες ήταν αυτές οι γραφειοκρατικές δυσκολίες που καθυστέρησαν τις μεταθέσεις. Είπατε ότι δεν ήταν ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας, αλλά κάποιες δυσκολίες της υπηρεσίας. Μπορείτε να μας πείτε πόσες είναι οι αιτήσεις στις αποσπάσεις; Πόσες αποσπάσεις προβλέπονται για τους φορείς, επειδή είπατε ότι θα μειωθεί αυτό το νούμερο. Όσον αφορά στο θέμα των αναπληρωτών και τα κονδύλια, φαίνεται από την παρουσίαση που κάνατε ότι είναι ένας διαρκής αγώνας μέχρι να φτάσουμε και αν και πότε θα φτάσουμε».

mantas

Χρήστος Μαντάς

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: «Η συστηματική διερεύνηση και η επιστημονική ανάλυση όλων των παραγόντων που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος και προσδιορίζουν το μαθησιακό αποτέλεσμα συναρτάται με προγράμματα σπουδών, με σχολικά βιβλία, με διδακτικό υλικό, με υλικοτεχνική υποδομή, με εξοπλισμό των σχολείων, με συστήματα εκπαίδευσης και με τη μόρφωση εκπαιδευτικών, τα οποία έχουν ξεχαστεί και πρέπει να δούμε σε αυτά τα πεδία τι γίνεται, παρά μια αξιολόγηση η οποία στήνεται, κόβεται και ράβεται σε ένα πεδίο διαθεσιμότητων και απολύσεων».

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ: «Το βασικό ζήτημα με την Δια Βίου Μάθηση είναι, εάν σχεδιάζουμε και υλοποιούμε με βάση τις ανάγκες. Στο ζήτημα της έρευνας ή θα αφήσουμε τα πράγματα να τα ρυθμίσει μόνον η αγορά ή θα υπερασπίσουμε τις  δυνατότητες του ερευνητικού δυναμικού της χώρας σε μία κατεύθυνση στήριξης της βασικής έρευνας για την οποία και εσείς είπατε πως είναι πολύ σημαντική. Η αγορά πιέζει για την «εφαρμοσμένη έρευνα» και θα φέρω το παράδειγμα των χημικών της Συρίας. Να αναρωτηθούμε λίγο, πέρα από το ότι κανείς δεν γνωρίζει, κανείς δεν πληροφορήθηκε, δεν έχουμε βασικούς ερευνητές στα ζητήματα του αέρα και της θάλασσας ώστε να δούμε πιθανές επιπτώσεις και πιθανά σενάρια αντιμετώπισης από τυχόν διαφυγή στην περίφημη υδρόλυση  που γίνεται για πρώτη φορά στην θάλασσα της Μεσογείου».

ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ: « [..] Η βασική, σταθερή και πρωταρχική μας θέση είναι η ουσιαστική ενίσχυση της φοιτητικής μέριμνας. Εκεί, κατά τη γνώμη μας, βρίσκεται το βασικό επίδικο. Πραγματικά, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε σήμερα με πιο συγκεκριμένους όρους, αν ξέραμε και αν γνωρίζαμε και την κατάσταση, σε ό,τι αφορά στα θέματα στέγασης, σίτισης κ.λπ. με λεπτομέρειες. Να έχουμε, δηλαδή, μία πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει πάνω σε αυτό, αλλά και ποιες είναι οι προοπτικές: ποιες νέες εστίες γίνονται, ή δεν γίνονται, αν αξιοποιούνται αναξιοποίητα δημόσια κτίρια, αντί να τα πάμε στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. και είναι πολλά τα «αν». Επιμένουμε, λοιπόν, ως κεντρικό θέμα στο θέμα της φοιτητικής μέριμνας. Και για το θέμα αυτό δεν ακούσαμε τίποτα και, πραγματικά θα θέλαμε να ακούσουμε τους σχεδιασμούς της νέας πολιτικής ηγεσίας σε αυτό το μεγάλο ζήτημα… από την πλευρά του ΣΥ.ΡΙΖ.Α στις 6/9/13 φέραμε τροπολογία για το θέμα των μετεγγραφών. Μάλιστα, μετά ξεκίνησαν και κάποιες πρωτοβουλίες από το Υπουργείο»

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Υπουργός κ. Λοβέρδος διαβεβαίωσε πως δεν υπάρχει σχέδιο για «ΑΘΗΝΑ 2» στα ιδρύματα.


Related News

Comments are closed

Copyrıght 2014 Pamvotis Press. All RIGHTS RESERVED.